6. jan. 2012

Varm strikk

Godt Nytt År!
Ikke et øyeblikk for sent altså :) Det har vært jul i huset, og jula er pakket bort for noen dager siden. Så man startet det nye året med blanke ark. Deilig.

Men det jeg starter det nye året med i bloggen, er noe som ble ferdigstrikket i fjoråret.

Jeg hadde liggende en meis i en flott blåfarge, som jeg skjønte vill passe perfekt til jakken jeg kjøpte i høst. Det var bare å finne det rette mønstret. Etter litt kikking på ravelry, så dukket Toast wrap opp. Lekkert. Så det var bare å sette igang :) Og her er resultatet: 


Den passer perfekt til meg og til jakken min :) Og er deilig å ha på seg.
Det gikk med 210 gram garn på pinne 2.5. 

Den passet godt rundt halsen min, men jeg strikket ikke alle repitisjonene som det stod i mønstret.
Jeg tilpasset den ved å måle rundt halsen etterhvert som arbeidet skred frem. 
Synes det ble meget bra :)

I tillegg i jula, har jeg fått til disse: 
Et par barnevotter, med hull til tommel, slik at lille fadderbarn kan sutte på tommelen når han sover.
Ikke strikket etter spesiell oppskrift, men utifra hodet. Brukte Picles Extra Fine Merino garn til disse og de er strikket i dobbelstrikk. Må vel være deilig på kalde dager. 

Dere får kose dere videre i det nye fine året :) 

2 kommentarer:

  1. Den halsen var bare råstilig! Legger den til i to-do-lista mi....

    SvarSlett
  2. Koselig blogg med mye lott håndarbeid:)

    Ønsker deg ei fortsatt flott helg.

    SvarSlett