20. jan. 2011

Fargerikt

Nå som lyser begynner å komme tilbake i Tromsø, så er det nesten som om at våren kommer inn vinduet. Joda, jeg vet vi bare er i januar, men det er da man må pynte litt innendørs med farger :)
Kjøpte tulipaner i forrige uke på tulipanens dag, fikk masse tulipaner for 200 kr. De ble satt i store vaser her og har pyntet opp helgen igjennom og ennå er de fine (jeg må bare huske å gi de vann). De begynner kanskje å bli noe sliten noen av de, så må kanskje plukke bort noen. Men det er så deilig med fargene i tulipaner. Pynter ordentlig opp og gir en god følelse :)

Det som også pynter opp er appelsiner. Med sin herlige oransje lysende farge. Man blir glad av å se på de også også minner de meg på om at det blir påske etterhvert (selv om den er noe sent i år).
Grønne planter er jeg et stort fan av, siden det så og si er slike planter som bruker å overleve i nærvær av mine grønne fingre. De grønne plantene her er klatreplanter jeg fant på Mester Grønn før jul til en slikk og ingenting. Synes de er fine i seg selv og pynter opp med grønt :)
Min absolutte favoritt blant fargene nå er denne duse lilla orkidestangen. Jeg liker selve planten og fargen er bare helt herlig. Det er slike ta 3 betal for 2 på Mester Grønn og det er masse orkideblomster på en slik stang. Det er så herlig. De står ganske lange om man husker på å gi den nytt vann og omsorg. Damen i butikken kunne fortelle at hennes kunne stå i opptill 2 måneder. Vi får krysse fingrene for disse :)

Det som også er deilig er fargene på himmelen, når solrødmen er akkurat som dette. Beklager lyktestolpen midt i bildet, men den var noe vanskelig å flytte på ;) Lyset nå om dagen er bare fantastisk. Straks er det soldagen er i Tromsø, men det går nok ennå noen uker før vi kan se den på denne siden av øya. På jobb kans man se den tidligere, jeg skal huske å gå i kantina i en lunsj pause slik at jeg får sett den :)

Så håper jeg dere har en fortreffelig dag og så gleder jeg meg til jobb imorgen :)

1 kommentar:

  1. Nydelige bilder! herlig strikk du også har i forrige innlegg. Garnet så virkelig deilig ut!

    SvarSlett