17. jan. 2011

Socks for Bigfoot.

 Dette var bestilling fra min søster på sokker til hennes sambo. Må si jeg at jeg angret et bittelite sekund når hun fortalte at han har 29 cm lange føtter og jeg fant ut etterhvert at det tilsvarer str 46 i sko!!! Jaja. Men det gikk meget fint, så fint at jeg vurderer sterkt å lage noen pene sokker til denne mannen ved en senere annledning. :)
 Jeg har brukt en basic tå opp oppskrift uten noe mønster og strikket til ønsket lengde før jeg begynte på hælen. De ble kanskje en bitteliten cm for lang, men vi får se når mottaker får disse på beina. Mannen min har nemlig ikke så lange føtter ;)
Dobbel Arwetta Classic på pinne 2.25 og 2.5 mm pinner.
Det ble litt brodering på sokkene, ikke at jeg er verdensmester i det ser jeg, men pyttsann. Litt humor i hverdagen ;) Nå ligger sokkene innpakket og venter på å bli sendt med posten imorgen til sin nye eier.
Dette kan bli gøy ;)

Ha en flott uke! :D 

4 kommentarer:

  1. De ble morsomme med pynt på!
    Bra stayerevne, jeg får fnatt av vanlige strømper i str 39...

    SvarSlett
  2. Morsomme sokker, så dette faller nok i smak!

    SvarSlett
  3. Monstermønster: Kalles innbithet ;) hihi. Jeg er inspirert av deg og din stilige pynt!

    LivM: Bestiller synes de var fine ivertfall :)

    SvarSlett
  4. Sinnsykt kule sokker, kjenner bare at jeg får litt angst av hvitt... ser jo hvor møkkete gulv man har da...

    Men sokkene ble uansett überkule!

    SvarSlett