21. mars 2011

Cheese for me!

Har vært lite blogging fra denne kanten, andre ting har tatt plassen. Men nå blir det nå et innlegg fra meg da :)


IMAG0089
Jeg har strikket en ganske kul lue (synes nå jeg da). Og det var ikke bare enkelt. Jeg har kikket på den på ralvery flere ganger, men siden den skulle strikkes i dobbelstrikk, så har jeg latt prosjektet ligge på vent (selv om jeg satt å såg på at Pringeling fikk det til med grytekluter).  Men så traff jeg på Marianne på strikkekafe på Bundingen på Jekta. Hun strikket på ett par votter i dobbelstrikk og da skjønte jeg poenget (hvordan holde tråden)! Bingo. Det var bare å ta frem hespene med Wollmeise og skride til verket.  Og etter en trøbblete start (joda, oppskriften var jo på engelsk selvfølgelig), så ble lua ferdig :)




Og den ble meget stilig :) Den har tilogmed blitt litt snakkis på strikkekafeen på Bundingen. Det er jo bare knallgøy da :) Og pappan min har bestilt seg en slik! (men skal finne andre farger selvfølgelig) ;).  Så over til de harde fakta:

Strikket i Wollmeise Twin, fargene Roter Himbeermund og Chim chim chimney (heeerlige farger og nydelig sammspill).
Strikket på pinnene 2 mm og 2.5 mm.
Oppskriften finnes for salg her (ravelry link).

Det eneste som er litt dumt er at den ble litt liten til midt hode og jeg strikket den nest største størrelsen. Kunne fint gått opp i pinnestrørrelse, men wollmeise blir penest når man bruker 2 mm pinner (synes nå jeg) siden garnet har en tendens til å bli slarkete om man strikker løst. Så den neste jeg skal strikke skal bli noe lengere, ved å øke vrangborden. Men jeg har ikke sjekket strikkefastheten, det er nemlig for pyser! ;)

Ha en fortreffelig uke! :)

IMAG0096

2 kommentarer:

  1. Kjempekul! Den ligger i køen min på Ravelry sammen med vottene, synes ideen med dobbelstrikka votter er så lur, ingen tråder man kan sette fingrene fast i. Men har ikke hatt helt ork til å lære meg dobbelstrikk ennå... men nå ble jeg fristet når jeg så den fine lua di!

    SvarSlett
  2. Flott blogg! Har kikket innom flere ganger, men ikke kommentert ennå. :)

    Utrolig mye fint du har fått til med pinnene! Lua ble utrolig flott! Stå på. Håpe å treffe deg på neste strikkekafé nå til uka. :)

    Fortsatt fin helg!

    SvarSlett