28. juli 2010

Garngleder på en onsdag.

Garn kan være så mang, og for en ivrig strikker er spennende garn alltid velkomment i postkassen. Nå har jeg hørt mye om Wollmeise og sett hva forskjellige strikkere tryller frem av de spennende fargene garnet kommer i.

Dette garnet er ei heller så lett å få tak i, det blir utsolgt fortere en du klarer å blunke når det legges ut oppdateringer på Wollmeise Yarn Shop.  Ryktene sier også at garnet skal være godt å strikke med .  Så heldige meg kom over et innlegg på Uformet.net om at det skulle selges noen hesper av dette litt sagomyste garnet.  Jeg slo til.  2 hesper ble det og når jeg fikk pakken og pakket opp ble jeg stum av fargene i RL. Noe så flott! Herlige farger altså! Ordentlig ordentlig oransje! Og et nydelig ett i blålitta sjatteringer. Jeg er henført. Det neste er å komme opp med prosjektet som får frem fargene i garnet.



Jeg er jo også med i sokkeklubben til Loopy Ewe, og juli pakken dukket også opp i postkassen her nettopp.  Hva gleder et garnhjerte mer en masse nytt og spennende garn på en gang!

Garn fra Alchemy, som heter Autum Ecstasy. Onklie høstfarger på hespene :) Jeg blir nok ikke å strikke sokkeoppskriften som fulgte med, men jeg tenker at mønstret Kalajokki må være noe her.  Elven som renner gjennom høstløvet :)  Det er bare å stå på med sokkestrikkingen altså, jeg har bare strikket 3 par av 52, men det er jo et lite skritt nærmere målet da :)  I tillegg til hespene kom det en saks, et målbånd og et etui med postit lapper.  Jeg er fan av postit lapper for tiden, siden jeg bruker de når jeg skal strikke mønsterstrikk og holde orden på hvor langt jeg er kommet i mønstret.

Ellers blir det jo litt strikking innimellom jobb, hyttajobbing og soving.  Er ikke helt i form i dag, men hodepine og tett nese og hals.  Hjemme fra jobb :( er litt kjedelig, men strikkepinnene får da kjørt seg. Også får jeg koseklemme på garnet mens jeg planlegger videre trekk i strikkeverdenen :) Ha en fin uke!









2 kommentarer:

  1. Herlige farger, både på meisene og Loopy Ewe-garnet, spesielt er jeg svak for høstfargene. :) Kalajoki må bli flotte i det garnet, gleder meg til å se resultatet.

    Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett